четвъртък, 3 декември 2015 г.

Проблем с MoneyWorks под Avast


След последният ъпдейт на антивирусната AVAST днес няколко клиента се оплакаха, че  имат проблеми при работата си със складовата програма MoneyWorks.

Проблемът е много неприятен, защото спира нормалната работа на програмата.
При един клиент дори са били изтрити Sklad.ехе , тъй като той е имал неблагоразумието да натисне YES когато програмката AVAST го е питала дали да изтрие .exe файла. (Добре, че не е фатално и може да се вземе от Архив).
Целият проблем се появява в най-последната версия на AVASTa , където по неизвестни все още причини програмата MoneyWorks се идентифицира като злонамерен софтуер/вирус.
Разбира се , няма причини това да е така - в момента тече разследване и момчетата от ГенСофт и AVASTa ще фиксират проблема, но дотогава ...

От ГенСофт предлагат няколко спешни мерки до трайното отстраняване на проблема:
1/Най-лесно е да изтриете антивирусната програма AVAST !
Без лоши чувства към чешките програмисти, чудесна им е програмата - просто в момента ни създава грижи. (Като мине бурята можете пак да си я инсталирате ;).
А има и други антивирусни програми, които съвсем безпроблемно работят с GenSoft MoneyWorks.

2/Временно спирате антивирусната AVAST, за да може MoneyWorks спокойно да работи

3/Указвате на антивирусната AVAST, че GenSoft MoneyWorks не е вирус или злонамерен софтуер - да не го атакува и блокира!
Това може да стане по следния начин:

  • Кликате с десния бутон на мишката върху иконката на антивирусната AVAST ( намира се най-долу до часовника на екрана) > Избирате Registration information

1.   


  • От менюто на антивирусната програма AVAST избираме последователно
    >General
    >Exclusions
    >File paths
    >browse


  • Намираме папката на програмата MoneyWorks - това е папката GenSoft , слагаме отметка задължително и избираме ОК и потвърждаваме нашият избор 


Така при сканиране за вируси и злонамерен софтуер AVASTа няма да се обърква и да атакува по погрешка нашия софтуер MoneyWorks.
Надяваме се в най-скоро време проблемната ситуация да бъде решена и да не създаваме грижи на клиентите си.

Извиняваме се на нашите клиенти за причиненото им неудобство - проблемът не е при нас!

2 коментара:

  1. Трябва непременно да благодарим на Сергей Сербезов от Vespo41 Ltd за мигновенната реакция и докладването на случая в централата на Avast !

    ОтговорИзтриване
  2. Скоро клиенти не са се оплаквали с този проблем, явно е фикснат, а ние забравихме да благодарим на доброжелателите !!

    ОтговорИзтриване