петък, 29 март 2013 г.

Нова логическа 3D игра за таблети и лаптопи с Windows 8 от GenSoft

Вчера публикуваха в Windows Store нова логическа 3D игра Bi-Blocks by GenSoft!


Това е оригинална 3D игра, създадена да тества логическото и пространствено мислене.
Целта е да въртите така блокчетата, че да накарате червеното блокче да попадне върху червената мишена. 
Изглежда просто, нали ? 
Но по пътя си трябва да отстраните зелените блокчета, които правят живота ви труден ;)


С интуитивен интерфейс Bi-Blocks ви позволява забавно да решавате логически загадки.
Първото предизвикателство е с навигация в самото меню без зелени блокчета, които да ви пречат, да стигнете до мишените.



Основни храктеристики на 3D играта Bi-Blocks:

  • повече от 50 стартиращи нива - от много лесни, до почти невъзможни;
  • два размера на игралното поле 4х3 и 4х4, позволяващи много комбинации
  • лесен дизайнер на нива, позволяващ създаването и споделянето на собствени нива
  • възможност да сваляте нива, създадени от други потребители
  • безброй часове забава :)
    

Играта е безплатна, но ако искате да премахнете рекламите или да публикувате или сваляте нови нива, трябва да си закупите пълната версия за $1.49 или 2.50 лева.
Пилотният проект е за таблети, лаптопи и всякакви устройства с Windows 8, но съвсем скоро ще излезе и версия на Bi-Blocks за iPad.


И накрая едно кратко интервю с нейния създател - Генчо Чокоев! 


Как ви хрумна идеята да напишете тази игра?

Имам малко 5 годишно момиченце, което получаваше много комплекти с кубчета. Обаче те бързо и омръзваха, защото не можеше да прави кой знае колко неща с тях.Като отговорен баща-програмист за мен най-добрият вариант беше детето да има дълго занимание с нещо, а аз на спокойствие да си седя зад компютъра.Така търсейки да измисля някакво по-продължително предизвикателство за детето, реших да жертвам един комплект от 12 кубчета, които залепих 2 по 2, и така получих 6 от наречените по-късно би-блокчета (bi-blocks). На един празен лист А4 разчертах мрежа 4х3, защриховах едно от ъгловите квадратчета с идеята да бъде някаква цел. Същото направих и с едно от би-блокчетата, за да се отличава от останалите.
Набързо измислих някакви правила за търкаляне на кубчетата, за това как маркираното би-блокче трябва да стъпи на маркирано квадратче и как останалите лоши би-блокчета му пречат.
Учудващо играта се оказа доста интересна, малкото ми момиченце се запали по нея и искаше да ѝ измислям все нови и по-сложни нива.
Измислянето на нови нива се оказа също много интересно занимание.
Появи се и мрежа 4х4 за още по-разчупени нива.
В един момент осъзнах, че планът ми да имам играеща дъщеря и работещ татко леко се е променил и сега имах играещи татко и дъщеря :-))

Лесно ли беше реализирането на идеята?

В един момент тези лепени кубчета и листове А4 се оказаха неудобен вариант за игра и започнах да обмислям варианта за написване на играта за компютър.
Като човек, занимавал се с 3D графика на млади години, запрограмирването на първият вариант не беше голямо предизвикателство. Но играта не изглеждаше супер професионално, защото бях използвал мои стари алгоритми за 3D графика.
Когато я показах в офиса, колега Никола Иринчев предложи да я пуснем за различните мобилни платформи, но преди това предложи да я пренапишем с използването на съвременни средства за правене на 3D графика.
Още едно пренаписване, но този път съвместно с Ники и резултатът е това, което виждате сега.

На кого мислите, че ще е интересна играта?

На мен и дъщеричката ми със сигурност е интересна.
Все така продължаваме да си измисляме нови нива и да си ги разменяме, предизвиквайки се един друг.
Предполагам, че всеки, който е любител на логически игри и мисловни предизвикателства ще му допадне, още повече, че вече имаме библиотека от 50 доста сложни нива.
В играта сме запазили възможността играчите да могат да дизайнват собствени нива, а това би трябвало да е интересно на хора, обичащи да измислят неща...

Вярвате ли, че на пазара на многото игри, Вашата игра ще бъде забелязана?

Нямаме особени амбиции за пазарен успех - ако пазарът има нужда от още една логическа игра - ОК, ние я предоставяме с удоволствие.
По-важното е, че сме успели да реализираме една наша оригинална идея.
Реализацията не е лоша, а най-хубавото е, че чрез системите за разпространение на мобилни апликации, играта достига до всяка точка на света :-))

Екипът  на ГенСофт ви пожелава приятна игра с Bi-Blocks!





1 коментар:

  1. Спомням си кубчетата и листа, как ми разказваше за идеята си на есенния панаир в Пловдив. Радвам се че вече е реалност.

    Успех на Би-блокс идеята е наистина доста добра.

    ОтговорИзтриване