четвъртък, 14 март 2013 г.

Направих си Passbook карта и сега какво ?


Тъй като наскоро писахме за новата функционалност в програмата GenSoft MoneyWorks какво представляват Passbook картите и как се създават, време е да напишем и няколко идеи с практически съвети как се използват Passbook картите.

Още при процеса на създаване на електронните карти в модула "Passbook карти" накрая имате бутон "Изпрати по имейл".
 Ако предварително сте подготвили списъка с имейли на вашите клиенти можете да действате, но трябва да имате предвид няколко неща:


  • Когато пращате електронна карта на клиента рядко знаете с каква операционна система е неговия смартфон / и дали въобще има такъв/, затова препоръчваме на отбележите чек боксчето "Android" за всеки случай - така вашият клиент ще получи следното писмо:




  • Ако не се отбелязали чек-боксчето за Android означава, че картата е предназначена по подразбиране само за потребителите на Apple и писмото ще бъде в съкратен вариант - до пунктираната линия.
    Това е така, защото феновете на Apple са привилигировани - за тях приложението Passbook  е вградено в новата iOS6 и те не трябва да полагат никакво усилие - само трябва да дръпнат файлчето от писмото на телефона си и веднага ще им се инсталира вашата Passbook карта на телефона и ако сте достатъчно изобретателни и атрактивни в отстъпките - ще се затичат към вашите обекти ;)
  • За феновете на Андроид има малко усложнение - първо трябва да си свалят PassWallet от Google Play. Приложението PassWallet има аналогични функции на приложението Passbook,  а именно представлява вашия дигитален портфейл в който складирате вашите електронни карти, билети, ваучери, талони, купони - въобще всичко, за което в реалния свят все няма достатъчно място  /особено ако сте жена и обичате много карти с отстъпка! /.
    Вариантите са два - или да направите търсене в Google Play с ключова дума Passbook, или да използвате наготово линка от писмото, което сме генерирали специално за улеснение на клиентите с Android.
  • Може би обяснителният текст трябва да се разшири, като се уточни, че този файл няма смисъл да се сваля на компютъра, тъй като е за телефон. И ако клиентът не е отворил пощата си през браузъра на своя смартфон най-доброто, което трябва да направи е да препрати писмото на имейла, който ползва за телефона ;)
    След време тези обяснения ще са излишни, но сега са абсолютно наложителни, тъй като фирма GenSoft е първата в България , която предоставя възможност да се правят електронни карти за клиенти през складовата програма MoneyWorks. Всяко ново начало е трудно, но идва края на пластмасовите карти за отстъпки, които претъпкват нашето портмоне.



Друга съпътстваща дейност в употребата на електронни карти е да си създадете QR код, който е модерен и много полезен за потребителите за смартфони, какъвто е вашият таргет - и съвсем скоро ще сме всички ние ;)

  • Как можете да си създадете QR код? - като използвате една от многото програмки, която Google ще ви предложи, например QRhacker
  • Какво да има във Вашия QR код? - най-вече линк към създадената от вас Passbook карта, за да може хората със смартфоните да отидат на линка, от който да вземат вашата електронна карта безпроблемно.
  • Как да го използвате?Този QR код е хубаво да го сложите на вашия сайт, да си отпечатате стикери с него, които да залепите на витрините на вашите обекти, да го разпечатате на флаери и плакати, за да можете да привлечете лесно офлайн така желаните от вас дигитални потребители.




Да предположим, че след толкова обяснения вашият клиент се е оправил и се е въоръжил с Вашата Passbook.
Какво да очаква от вас?

Вашето въображение - да проявите творчество,  изобретателност, маркетингов микс , за да дойде при вас !
И нека маркетинг не е мръсна дума, синоним на прецакване - напротив, в 21 век маркетингът е този, който създава ползи на клиента и доставя удоволствие на потребителя с изгодни предложения за покупка.
Какво можете да предложите на вашите клиенти?
Най-малкото можете да направите карти за лоялни клиенти, клубни карти - както ние си имаме карта "Клуб ГенСофт приятели" и даваме специално отношение на нашите членове.


Какво още можете да предложите на вашите клиенти? 

  • промоционална карта за отстъпка - за конкретен период или повод
  • карта на стойност 80лв, заредена със 100 лв за покупки във вашия магазин
  • ваучер за подарък за РД или друг повод
  • талон за отстъпка при някакъв оборот...

Вижте сайтовете за групово пазаруване какъв бум отбелязаха - всеки човек иска да се чувства доволен от пазаруването на сметка, феромоните на щастието от изгодна сделка са движеща сила при пазаруване.
Затова дайте на своите клиенти това, което искат и очакват от вас!
Passbook картите дават възможност на маркетолозите да развихрят въображението си и да експериментират с почти нулев бюджет - не е необходимо да се правят 5000 пластмасови карти за дадена маркетингова кампания или да се отпечатват 10000 талона за определена промоция - всичко това  може да се прави дигитално - чрез електронните карти.
На проведеният IAB България на 5 март 2013 година мобилните оператори отчетоха почти двоен ръст в потреблението на мобилен интернет и продажбите на смартфони - така, че тенденцията е ясна. До година - две смартфонът ще бъде нашата дясна ръка и улеснение за всичко в нашето ежедневие, а ние трябва да сме готови да отговорим на предизвикателството на най-новото.
Бъдете модерни!






Няма коментари:

Публикуване на коментар